معرفی بخش داروسازی شرکت بایر | صنعت داروسازی

 معرفی بخش داروسازی شرکت بایر | صنعت داروسازی

کد مطلب: ۶۶۰۰۸
بخش داروسازی، بزرگترین بخش شرکت بایر از نظر میزان فروش است. بیش از ۱۲۰ سال است که شرکت در این بخش مشغول توسعه داروهای نوآورانه و رویکردهای درمانی جدید است. محصولات داروسازی شرکت امروزه بیش‌تر در حوزه انکولوژی، قلب و عروق و بیماری‌های کلیوی، سلامت زنان، خون شناسی و چشم پزشکی می‌باشند.
بایر در نظر دارد با تولید این داروها، تغییرات مثبتی در زندگی افراد ایجاد کرده و به آن‌ها کمک کند. استراتژی شرکت در حوزه داروسازی، ایجاد مزایای درمانی برای بیماران و پاسخ‌گویی به نیازهای رو به رشد پزشکان و شرکت‌های بیمه می‌باشد.

باتوجه به دنباله دار بودن مقالات، پیشنهاد می‌شود مقاله تاریخچه شرکت بایر را ابتدائا مطالعه نمایید.

تکنولوژی‌های به روز و پیشرفته شرکت بایر

پیشرفت‌های وسیع در علم و فناوری، روش‌های تحقیقات را تغییر داده و احتمالاً در آینده موجب بهبود روند تشخیص و درمان می‌شود. راه حل‌های دیجیتالی از جمله اتوماسیون، استراتژی های مبتنی بر روباتیک و سیستم‌های پیش بینی مجازی در افزایش بازده و تسریع کشف و توسعه داروهای جدید نقش بسزایی دارند.

برخی از تکنولوژی‌های روز دنیا که شرکت بایر از آن‌ها استفاده می‌کند عبارتند از:

  • سلول‌های بنیادی
  • پزشکی شخصی
  • هوش مصنوعی
  • بیومارکرها
  • فارماکوژنتیک
نوآوری۱

محصولات دارویی شرکت بایر

سبد محصولات دارویی این گروه به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • محصولات نسخه‌ای، به ویژه برای قلب و سلامت بانوان
  • پزشکی تخصصی شامل انکولوژی، خون شناسی و چشم پزشکی
  • رادیولوژی شامل تجهیزات تصویربرداری تشخیصی با کنتراست و مواد حاجب

ماده موثره این داروها با هدف تأثیر بر فرآیندهای بیوشیمیایی موجودات زنده طراحی شده است. ماده موثره داروها باعث می‌شوند فرآیندهای مثبت شدت یافته یا فعال شوند. همچنین می‌تواند باعث جلوگیری یا سرکوب فرآیندهای منفی گردند.

مهم‌ترین محصولات شرکت بایر

داروهای شرکت بایر

محصول جدید

در سال ۲۰۱۸، شرکت بایر موفق شد ۵ مولکول جدید را از مرحله آزمایشگاهی به مرحله کارآزمایی بالینی برساند. این سری مولکول‌های جدید (new molecular entity یا NME) به عنوان مواد شیمیایی یا بیولوژیکی تعریف شده‌اند که تا به امروز در مرحله توسعه قرار نگرفته‌اند. در آزمایشات بالینی، این مواد در مدل‌های مختلف مورد بررسی قرار می گیرند.

نوآوری در شرکت بایر

شرکت در تلاش است تا جایگاه خود را به عنوان یکی از رهبران صنعت داروسازی حفظ کند. به همین منظور استراتژی این شرکت داروسازی از ژنریک سازی دور شده و به نوآوری روی آورده است. مشارکت شرکت در مواردی مانند پروژه‌های اکتشافی، فرصت‌های حمایت مالی و مشارکت با شرکت‌های نوین بیوتکنولوژی مهر تاییدی بر این موضوع است.

نوآوری

مراکز نوآوری شرکت بایر

در همین زمینه، شرکت از فضاها و انکوباتورهای مختلف بهره می‌برد. مثل فضای نوآوری با نام LifeHub در بوستون آمریکا و انکوباتور CoLaborator در ایالات متحده و آلمان. این فضاها زیرساخت‌های آزمایشگاهی و اداری لازم را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان زیست فناوری قرار می‌دهند. همچنین امکان همکاری و مشاوره را با کارشناسان بایر فراهم می‌کنند.
به شکل مشابه، Leaps by Bayer فرصت‌های سرمایه گذاری مشترک را برای شرکت‌های اروپایی فراهم می‌سازد.
شرکت بایر در این زمینه در آمریکا همکاری‌هایی را با دانشگاه هاروارد و MIT آغاز نموده است.
در مقالات آینده این مراکز را با دقت بیش‌تر بررسی خواهیم کرد.

در همین رابطه در هنام بخوانید: معرفی حوزه سلامت مصرف کننده شرکت بایر

حوزه‎‌های نوآوری

افزایش تمرکز بر حوزه‌هایی که نیاز اساسی به نوآوری دارند، به عنوان یک وظیفه‌ی سازمانی برای شرکت بایر مقرر شده است. به عبارت دیگر تمرکز شرکت بر حوزه‌هایی است که تاکنون کم‌تر مورد توجه قرار گرفته و بیش‌تر نیازمند داروهای نوآورانه اند. به طور خاص، بایر متعهد شده تا در زمینه‌ی بیماری‌های قلبی عروقی، آنکولوژی و سلامت زنان تمرکز بیش‌تری داشته باشد. این کار با هدف بهبود کیفیت و کمیت زندگی بیماران انجام می‌شود.

داروهای نوآورانه شرکت بایر

همکاری‌ها

مطابق تعهد خود، شرکت بایر در سال ۲۰۱۷ برنامه‌های مختلفی برای اعطای کمک در زمینه سلامت زنان و بیماری‌های قلبی و عروقی برگزار نمود.
با همکاری انجمن تحقیقات تولیدمثل (SRI)، شرکت بایر برنامه SRI-BAYER Discovery and Innovation Grants را برای توسعه راهبرد‌های جدید درمانی برای افرادی که نیاز به راه‌حل درمانی در حوزه زنان دارند، راه اندازی نمودند.
بایر همچنین برای کمک به برنامه AHA-Bayer Discovery Target Grants با انجمن قلب آمریکا همکاری‌ داشته است. هدف این برنامه پیشبرد درک علمی و رفع نیازهای پزشکی دسترسی نیافته در بیماری‌های قلبی عروقی می‌باشد.
شرکت بایر به منظور توسعه‌ی تلاش‌های نوآورانه خود در حوزه انکولوژی، با شرکتLoxo همکاری کرده است. این گروه داروسازی در شهر استمفورد واقع است و به توسعه درمان‌های تخصصی برای بیماران مبتلا به سرطان‌های ژنومیک می‌پردازد.

تحقیقات اشتراکی

تحقیق و توسعه

همان طور که گفته شد شرکت بایر با تکیه بر مهارت‌ها و تجربه‌ی چندین ساله خود، در زمینه تحقیق و توسعه و تولید داروهای جدید به خوبی فعال است. به همین دلیل نیز شرکت بایر در بسیاری از زمینه‌های درمانی پیشگام می‌باشد؛ به عنوان مثال در درمان هموفیلی و مالتیپل اسکلروزیس و ضد بارداری‌های خوراکی.
بایر همچنین درحال توسعه و بهبود داروهایی است که هم اکنون در بازار موجود هستند. این کار با هدف بهبود کارایی داروها و/یا گسترش اندیکاسیون آن‌ها انجام می‌شود.

مراکز اصلی تحقیق و توسعه

  • برلین، ووپرتال و کلن در آلمان
  • سان فرانسیسکو و برکلی در ایالات متحده آمریکا
  • تورکو در فنلاند
  • اسلو در نروژ

کارآزمایی بالینی

مطالعات بالینی بخش مهمی از روند تولید دارو هستند. کارآزمایی‌های بالینی، درمان‌های جدید بالقوه را در داوطلبان سالم و افراد مبتلا به بیماری بررسی می‌نمایند. از طریق این کارآزمایی‌ها درمورد ایمنی و اثربخشی دارو پیش از استفاده عمومی از آن‌ها اطمینان حاصل می‌شود. زیرا لازم است فواید و خطرات احتمالی داروهای جدید به طور علمی اثبات شده و مستند باشند. درنهایت پس از گرفتن تاییدیه از سازمان‌های ذی ربط، دارو می‌تواند به مصرف عموم برسد.

مراحل کارآزمایی بالینی
هر فاز قوانین مربوط به خود را دارد و در آن تعداد مشخصی از افراد مورد بررسی قرار می‌گیرند.

تمام کارآزمایی‌های بالینی در شرکت بایر مطابق با استانداردهای سختگیرانه کیفیت در سطوح کشوری و بین المللی می‌باشد.
به تازگی داروی Nubeqa™ این گروه مجوز تولید گرفت. این دارو درمانی است برای سرطان پروستات غیرمتاستازی که به سایر روش‌های درمان پاسخ نمی‌دهد.

سایر داروهای درحال توسعه شرکت بایر را در شکل زیر مشاهده می‌کنید:

داروهای شرکت بایر در مسیر کارآزمایی بالینی

سخن پایانی

دیدیم که حوزه داروسازی شرکت بایر بسیار گسترده و پیشرفته است.
این گروه بزرگ داروسازی با تمرکز برنوآوری سعی در تولید داروهای جدید دارد. شرکت بایر این کار را از طریق همکاری با شرکای گوناگون خود انجام می‌دهد.
این همکاری‌ها تنها به حوزه داروسازی محدود نمی‌شود و در سایر حوزه‌ها نیز گستردگی دارد.
در مقاله آینده، حوزه سلامت مصرف کننده را به طور مشابه بررسی خواهیم نمود.

منابع

https://pharma.bayer.com/
https://blog.zymewire.com/post/started-from-aspirin-now-theyre-here-a-map-for-selling-to-bayer

تبلیغات دیجی کول

هاله نورسته

من هاله نورسته هستم، دانشجوى داروسازى ورودى ٩٦ دانشگاه علوم پزشكى زنجان. به حوزه كسب و كار و استارتاپ‌ها و مدیریت سلامت خيلى علاقه دارم و الان مدتى هست كه در زمينه توليد محتوا و ماركتينگ فعاليت ميكنم.

Write a Review

پیشنهاد می‌کنیم این‌ها را هم بخوانید:

1 نظر

  • عالی بود ممنونم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *