استارتاپ Care / of ، عضو جدید شرکت بایر
کدمطلب: ۹۹۰۶۰۴۰۳
استارتاپ Care / of یک استارتاپ در حوزه سلامتی و داروهای مکمل است.
این شرکت خرید ویتامینها و مکملها را راحتتر و حتی لذتبخش کرده است! تکنولوژی این شرکت دارویی به این صورت است که این امکان را برای افراد فراهم میکند تا انواع ویتامینها و مکملهای موردنیاز خود را به صورت شخصی سازی شده دریافت کنند.
مبنای این انتخاب، اهداف سلامتی افراد، رژیم غذایی، کمبود و نیازهای فیزیولوژیک آنها و… میباشد.
این استارتاپ دارویی در سال ۲۰۱۶ در نیویورک تاسیس شد و با رشد سریع خود به سرعت مورد حمایت سرمایه گذاران قرار گرفت. این استارتاپ تاکنون حدود ۸۲ میلیون دلار سرمایه از مجموع ۸ سرمایهگذار خود جذب کرده است. متخصصین بازار رشد آن را بسیار مثبت پیشبینی کردهاند و احتمالا به همین دلیل است که شرکت بایر تصمیم به خرید این شرکت گرفته است.
برای بررسی دقیقتر با تیم تحلیلی دارو و سلامت شتابدهنده دارویی هنام تا پایان مقاله همراه باشید.
معرفی استارتاپ Care / of
کریگ البرت و آکاش شاه در سال ۲۰۱۶ استارتاپ Care / of را در نیویورک به صورت مشترک تأسیس کردند.
این شرکت، مکمل، ویتامین و همچنین لوازم جانبی مانند بطریهای نوشیدنی و فنجانهای قهوه قابل استفاده مجدد را به فروش میرساند. در سال ۲۰۱۸ این شرکت پس از جمع آوری سرمایه از سرمایه گذاران از جمله واحد سرمایه گذاری Goldman Sachs، حدود ۱۵۶ میلیون دلار ارزش گذاری شد.
هدف استارتاپ
استارتاپ Care / Of با شفافیت در مورد تحقیقات پشت محصولات خود صحبت میکند.
به عنوان مثال ادعاهای آنها در مورد ویتامین D توسط موسسه ملی بهداشت (NIH) پشتیبانی میشود. همچنین با توصیههای خود و کیفیت محصولات، به مردم کمک کند بهترین انتخاب را داشته باشند.
نوآورهای استارتاپ
این استارتاپ درحال حاضر فروشگاه حضوری ندارد و تنها راه خرید از آن از طریق سایت است.
این موضوع اما ابتکار عمل خالقین آن را برانگیخته است. در سایت پیش از ثبت نام، از شما خواسته میشود در آزمونی شرکت کنید. در این آزمون اطلاعات دموگرافیک خواسته شده را وارد میکنید. این اطلاعات سن، جنسیت، سبک زندگی، نوع رژیم غذایی، میزان مصرف مکمل، اینکه میخواهید با کمک مکملها چه مشکلات سلامتی را کاهش دهید و سوالاتی دیگر از این قبیل هستند. پس از پاسخگویی، Care / of ویتامینها و مکملهای غذایی مورد نیازتان را به شما پیشنهاد میدهد.
کریگ البرت در ماه فوریه گفت که از زمان راه اندازی Care / of تاکنون، ۵ میلیون نفر این آزمون را انجام دادهاند.
از اینجا میتوانید در این آزمون جالب شرکت کنید!
در حوزه مکملها در جهان، امروزه شاهد چنین سطح بالایی از شخصی سازی هستیم!
از دیگر کارهای Care / Of ایجاد برنامهای است که کاربران میتوانند هنگام دریافت ویتامینهای خود پیامهای تشویقی دریافت کنند و یا مقالاتی در مورد سلامتی و تغذیه بخوانند.
محصولات استارتاپ
محصولات این استارتاپ برای سهولت دسترسی به دو صورت دسته بندی شدهاند:
- بر اساس هدف؛ مثلا برای تقویت انرژی، ترمیم مو و ناخن و.. .
- بر اساس نوع محصول؛ مثلا ویتامینها، پودرها و.. .
اطلاعات مالی استارتاپ
این استارتاپ دارویی پیش از خرید آن توسط بایر در سری تامین مالی C قرار داشت.
در مراحل seed، سری A و سری B هر کدام به ترتیب حدود ۳ میلیون، ۱۰ میلیون و ۲۹ میلیون دلار سرمایه جذب شده است. در تازهترین دریافت سرمایه نیز، چیزی حدود ۴۰ میلیون دلار سرمایه به آن اضافه گردید.
درمقابل این سرمایه ۸۲ میلیونی دریافتی، Care/of تا کنون درآمدی حدود ۶ میلیون دلار داشته است.
ادغام و خرید استارتاپها در دوران همه گیری کووید ۱۹
سلامت یکی از حوزههای محبوب برای سرمایه گذاری است.
این فضا، فضایی است که مردم به طور فزاینده برای آن پول خرج میکنند. به ویژه امروزه به لطف بیماری کووید ۱۹ ، سلامتی برای مردم بیش از پیش مورد توجه است. براساس اطلاعات شرکت تحقیقات بازار IBISWorld، فروش آنلاین مکملها در ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ با ۱۵ درصد افزایش به ۱۸.۳ میلیارد دلار رسیده است.
معاملات این حوزه نیز، علاقه روزافزون سرمایه گذاران به استارتاپهای سلامت را نشان میدهد.
در این زمینه معاملات بسیاری در حال انجام است. مثلا:
- شرکت پزشکی از راه دور Hims در حال مذاکره برای ادغام با شرکت Oaktree Acquisition Corp است.
- استارتاپ دارویی GoodRX نیز هفته گذشته اعلام کرد که از سال ۲۰۱۶ سود آن رو به افزایش بوده است.
- شرکت پزشکی از راه دورTelehealth اخیراً خبر جذب سرمایه ۴۷ میلیون دلاری از سرمایه گذاران مختلف از جمله مرکز نوآوری J&J را عنوان نمود.
البته طبق گزارش CB Insights امسال به دلیل رکود، بودجه اختصاص یافته به استارتاپهای سلامت ۲۴٪ کاهش یافت. به طوری که در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به ۴.۶ میلیارد دلار رسید؛ در حالی که در نیمه اول سال ۲۰۱۹، این مبلغ ۶.۱ میلیارد دلار بود. تحلیلگران اما انتظار دارند که به دلیل همه گیری بیماری کووید ۱۹، سرمایه گذاری بر شرکتهای استارتاپ دارویی سلامت افزایش یابد.
خرید استارتاپ دارویی Care / of توسط شرکت بایر
یکی دیگر از معاملات حوزه سلامت این روزها، قرارداد شرکت بایر و Care/of است.
شرکت دارویی بایر در ۳۱ آگوست اعلام کرد که به زودی بیشتر سهام استارتاپ Care/of را خریداری خواهد کرد. بایر قصد دارد از این طریق تجارت خود، در زمینه مواد مغذی و مکملها را گسترش دهد.
شرکت بایر قرار است ۷۰٪ سهام این شرکت چهار ساله را طی معاملهای خریداری کند.
معاملهای که ارزش این استارتاپ را چیزی حدود ۲۲۵ میلیون دلار برآورد میکند.
باقی سهام این استارتاپ نیز به مرور تا سال ۲۰۲۲ توسط بایر خریداری میشود.
جالب است بدانید که در روز اعلام خبر این ادغام و تصاحب، سهام بایر در فرانکفورت به میزان ۱٪ افزایش یافت!
برای بررسی ارتباط شرکت بایر و بخش شتابدهنده دارویی آن با دیگر استارتاپها میتوانید مقاله شتابدهنده دارویی CoLaborator را مطالعه کنید.
دلایل خرید این استارتاپ توسط شرکت بایر
سخنگوی شرکت بایر، دن چایلدز، معتقد است که این معامله یک نقطه عطف مهم برای هر دو شرکت است.
چایلدز اما، از ارائه اطلاعات مالی و جزئیات معامله تا پیش از اتمام معامله خودداری کرد.
انتظار میرود این قرارداد در در سه ماهه چهارم سال نهایی گردد.
چایلدز همچنین در ادامه گفت: بایر معتقد است که مدل کسب و کار و نوع محصولات استارتاپ Care / of میتواند به کانالهای خرده فروشی سنتی نیز گسترش یابد. درواقع بایر و Care / of هر دو قصد دارند از طریق کانالهای درآمدی جدید در بازارها و دسته بندیهای نوین رشد کرده و به مشتریان جدید دست یابند.
در حال حاضر ولی فروش Care / of تنها به صورت مستقیم به مصرف کننده است.
این معامله، دومین معامله شرکت بایر در این ماه است.
بایر چندی پیش اعلام کرد که شرکت Kandy Therapeutics Ltd را در معاملهای به ارزش ۸۷۵ میلیون دلار تصاحب خواهد کرد.
این شرکت، یک شرکت بیوتکنولوژی انگلیسی مربوط بهداشت زنان است.
شرکت آلمانی بایر به موفقیت در این خریدها بیش از هر زمان دیگر نیازمند است. زیرا در تلاش است تا منازعات ۱.۶ میلیارد دلاری مربوط به دستگاه پیشگیری از بارداری Essure و معامله ۱۱ میلیارد دلاری برای حل و فصل پروندههای مربوط به آفتکش Roundup، را جبران کند.
مزایای رقابتی استارتاپ Care / of
از بین استارتاپهای بسیار متعددی که در بازار موجود است، انتخاب شرکتی برای سرمایه گذاری آسان نیست. وجود مزایای رقابتی خاص از مهمترین عواملی است که سرمایه گذاران را به خود جذب میکند. در اینجا دو مورد از ویژگیهای استارتاپ Care / of را که آن را متمایز میسازد، بررسی میکنیم:
- خرده فروشی
- جمع آوری داده منحصر به فرد
۱. خرده فروشی (brick-and-mortar)
بسیاری از خرده فروشان در حال حاضر با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم میکنند.
این مشکلات در حوزه ویتامینها و فضای تغذیهای بیشتر مشاهده میشود.
دو بیزنس GNC و Vitamin Shoppe از رهبران پیشین بازار این حوزه بودند. یکی از مهمترین علل شکست آنها اما، افتتاح خیلی سریع فروشگاههای حضوری بود.
در حالی که GNC و Vitamin Shoppe روند نزولی داشتند، هیچ تک شرکتی این حجم بزرگ از سهم بازار خالی شده را جبران نکرد. به عبارت دیگر با وجود استارتاپهای موفق دیگری مانند Olly، هیچ استارتاپ تک شاخی در این حوزه در بازار وجود ندارد. بنابراین خرده فروشان زیادی هستند که Care / of میتواند با آنها همکاری کنند.
این شرکتها چون هنوز معاملات قابل توجهی با رقبا ندارند گزینه مناسبی برای مشارکتند.
۲. جمع آوری داده منحصر به فرد
برندهای ارائه خدمات مستقیم به مصرف کننده (DTC) مدتهاست سعی دارند سرمایه گذاران را قانع سازند که کسب و کارشان ارزشمند است. دلیل آنها این است که دادههای بیشتری در مورد مشتریان خود نسبت به خرده فروشهای سنتی دارند. زمانی که خرده فروشان هنوز به طور عمده آفلاین میفروختند، توانایی راه اندازی DTCها در جمع آوری ایمیل و آدرس برای هر مشتری، یک مزیت رقابتی مهم به شمار میرفت. اما اکنون چون بسیاری از خرده فروشان در تجارت الکترونیکی وارد شدهاند، بسیاری از دادههایی که استارتاپهای DTC جمع آوری میکنند فقط مختص خودشان نیست.
استارتاپ دارویی Care / of اما به دلیل ابتکار مسابقه و آزمون خود هنوز هم به دادههای ارزشمندی مانند رفتار مشتری دسترسی دارد که متصدیان دیگر به راحتی آنها را نخواهند یافت.
سخن پایانی
مشاهده کردیم که استارتاپها با خلاقیت و ابتکار میتوانند مزیتهای رقابتی بزرگی ایجاد کنند.
از طریق همین مزیت رقابتیهاست که سرمایه گذاران، جذب این شرکتها میشوند.
با به پایان رسیدن این مقاله، مقالههای بررسی استارتاپهای بایر نیز به پایان میرسد. در مقاله آینده که آخرین مقاله از شرکت بایر خواهد بود، ارتباط بایر با دانشگاههای مطرح دنیا را بررسی خواهیم نمود.
با شتابدهنده دارویی هنام همراه باشید!
منابع
سایت Bloomberg
سایت Modernretail