کرونا با اکوسیستم استارتاپی چه می‌کند؟ ـ قسمت اول

 کرونا با اکوسیستم استارتاپی چه می‌کند؟ ـ قسمت اول

کد مطلب: ۹۹۰۸۰۳۰۵
کرونا مهمان ناخوانده‌ای بود که جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار داد. استارتاپ ها و اکوسیستم استارتاپی نیز از این امر مستثنی نیستند. بی شک یکی از مهم‌ترین تاثیرات کرونا، دیجیتالی شدن در ابعاد مختلف است.
بیماری همه گیر کرونا اساساً چهره مراقبت را در سراسر جهان تغییر داده است. به عنوان مثال، پذیرش Telehealth در ایالات متحده از زمان آغاز بحران، حدود ۳،۰۰۰٪ رشد کرده است. بیشتر مراقبت‌های اولیه در حال حاضر در خانه‌های مردم انجام می‌شود. بحران کرونا باعث شد شرکت‌ها نگاهی ناگهانی به دنیای آینده پیدا کنند. دنیایی که دیجیتالی شدن کارها در آن ناگزیر است.

در یک نظرسنجی اروپایی، حدود ۷۰ درصد از مدیران اتریش، آلمان و سوئیس گفتند که همه گیری کرونا احتمالاً سرعت تحول دیجیتالی آن‌ها را تسریع می‌کند. انتظار می رود بازار جهانی دیجیتال سلامت تا سال ۲۰۲۶ با نرخ رشد چشمگیر حدود ۲۶٪ در سال به ۵۱۱ میلیارد دلار برسد.

 با تیم تحریریه علمی شتابدهنده دارویی هنام همراه باشید.

چرا دیجیتالی شدن مهم است؟

دیجیتالی شدن در کرونا - 1

سرعت بخشیدن به کسب و کار در حال حاضر در  همه حوزه‌ها مشهود است. در نظر بگیرید که چگونه بانک‌های آسیایی به سرعت کانال‌های فیزیکی را به بستر آنلاین منتقل کرده‌اند. چگونه ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی به سرعت به telehealth، بیمه‌ها به قبول ارزیابی‌های شخصی و خرده فروشان به خرید و تحویل غیر حضوری روی آورده‌اند.

در این لحظه بی نظیر، شرکت‌ها می‌توانند سریع‌تر از هر زمان دیگری یاد بگیرند و پیشرفت کنند. روش‌هایی که آن‌ها از بحران امروز می‌آموزند و سازگاری زیادی با عملکرد آن‌ها در دنیای تغییر یافته فردا دارند، فرصتی برای حفظ چابکی بیشتر و هم‌چنین ارتباط نزدیک‌تر با مشتریان، کارمندان و تأمین کنندگان فراهم می‌کند. آن‌هایی که می‌توانند “اتصالات محکم” بدست آورند، احتمالاً در دوران نقاهت و فراتر از آن موفقیت بیشتری کسب خواهند کرد. دوران کرونا زمان ارزیابی مجدد ابتکارات دیجیتال است. در این دنیا، برخی چیزها به شکل قبلی برمی‌گردند؛ در حالی که برخی دیگر برای همیشه تغییر می‌کنند.

کرونا در اکوسیستم سلامت:

کرونا تأثیر مخربی بر خانواده‌ها، جوامع و اقتصاد دارد. در کانون بحران، سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی در سطح گسترده برای نجات جان و کنترل میزان عفونت می‌جنگند. در حالی که از کارکنان خط مقدم خود نیز محافظت می‌کنند. تأثیری که کرونا بر فعالیت های روزمره منظم صنعت دارو دارد، کمتر برجسته است. با اختصاص زمان و منابع بسیار زیاد به همه گیری، همه جنبه‌های زنجیره ارزش دارویی از تولید تا فروش و بازاریابی باید خود را منطبق کنند. واقعیت این است که شیوه‌های کاری در سراسر صنعت ممکن است هرگز مانند گذشته نباشند. یکی از مهم‌ترین این تاثیرات، دیجیتالی شدن انواع کسب و کارها و خدمات است.

TELEHEALTH:

یکی از زمینه‌های اصلی تغییر، در سلامت از راه دور است. فناوری‌های کار از راه دور و خدمات چابک و انعطاف پذیر تاکنون با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است. زیرا تهدید به ابتلا به کرونا ارائه دهندگان خدمات بهداشتی را مجبور به تجدید نظر در نحوه ارائه خدمات می‌کند. دکتر افضل چودری ، CCIO در بیمارستان دانشگاه کمبریج ، “این شیوه برای پرسنل امن تر است در حالی که به خوبی می‌توانند بیمارستان را اداره کنند.”

در پروژه‌های سلامت از راه دور هم‌چنین مواردی برای ساده سازی مراقبت در صورت امکان و شناسایی بیمارانی که بیشترین نیاز به توجه فوری دارند، صورت گرفته است. قرارهای غیر فوری نیز با روش‌هایی شناسایی شده به مشاوره‌های تلفنی یا ویدئویی منتقل می‌شوند.

کرونا و دیجیتالی شدن در صنعت داروسازی:

دیجیتالی شدن در کرونا در داروسازی - 3

صنعت داروسازی در چند سال گذشته بخصوص در زمینه تولید دارو نسبت به پتانسیل سیستم‌های ابری آگاه شده است. به بیان ساده، سیستم ابری با سهولت در به اشتراک گذاری داده‌ها، همکاری نزدیکتر بین سازمان‌ها را تسهیل می‌کند. این امر به نوبه خود می‌تواند روند یافتن روش‌های درمانی جدید را تسریع کند. استارتاپ های پویا توانسته‌اند پاسخ قدرتمندی به بحران ناشی از کرونا بدهند. کارآفرینان حوزه سلامت دیجیتال امروزه این قابلیت را دارند که در مواجهه با بحران، به سرعت به تغغیرات پاسخ مناسب بدهند. این پاسخ‌ها می‌توانند از یک بات ساده چت تا یک اپلیکیشن باشند. همانطور که می‌بینیم، کرونا روند دیجیتالی شن را بسیار سرعت بخشیده و امروزه ابزارهای مختلفی برای آن در دسترس است.

مانند بسیاری از صنایع قدیمی، داروسازی نیز به همان سرعتی که ممکن است از پتانسیل تحول دیجیتال استفاده نکرده است. اما اکنون فرصتی برای تغییر این شرایط فراهم شده است. می‌توان گفت کرونا این حوزه را به مقصد شغلی مطلوب‌تری برای استعدادهای کارآفرینی تبدیل کرده است. تحقیقات جدید Novartis نشان داد که متخصصان فناوری در ایالات متحده، انگلستان، آلمان، چین و هند به طور فزاینده‌ای نسبت به چشم انداز کار در حوزه مراقبت‌های بهداشتی و دارویی خوش‌بین هستند. دلایل اصلی به گفته Novartis ، فرصت نوآوری با کمک تکنولوژی، تمایل به بهبود کیفیت مراقبت و کارآمدتر کردن سیستم‌ها و حل مشکلات دنیای واقعی است. با این حال جذب استعدادهای جدید فناوری روندی ساده نیست. اما همه‌گیری کرونا اکنون این فرصت را بهتر از گذشته فراهم کرده است تا با همکاری متخصصین تکنولوژی و کارآفرینان حوزه سلامت، دیجیتالی شدن با سرعت بیشتری انجام شود.

منابع:

تبلیغات دیجی کول

ملیحه عظیمی زاده

من ملیحه عظیمی زاده هستم، دانشجوی سال سوم داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مدتی هست که در حوزه‌ی تولید و بازاریابی محتوا فعالیت می‌کنم و به دیجیتال مارکتینگ و سئو علاقه‌مندم.

Write a Review

پیشنهاد می‌کنیم این‌ها را هم بخوانید:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *